به گزارش آیفیلم به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی، این جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در فضای مجازی را دنبال می کند و با هشتگ های #امام_رئوف و #امام_رضا در شبکه های اجتماعی معرفی می شود.
این دوره از جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت برخی شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های داخلی برگزار می شود.
اهداف هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی شامل این موارد است:
الف: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی.
ب: هم افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه های دینی و اهل بیت علیه السلام به ویژه امام رضا (ع)درجامعه.
ج:تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولید کنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی.
د: تولید محتوا با رویکرد ارزشی،دینی و انقلابی در فضای مجازی.
از جمله منابع و موضوعات این دوره از جشنواره هم بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان است و هنرمندان برای تولید و انتشار آثارمناسب در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های فرهنگی، هنری و رسانه ای می بایست در زمینه های ذیل اقدام کنند:
۱- ارزشهای اخلاقی(صداقت-امانتداری- کرامت انسانها - حفظ آبروی افراد-رزق حلال و...)وضد ارزشهای اخلاقی ( دروغ-خیانت در امانت-تهمت وافترا-حرامخواری و..).
۲- ارزشهای اجتماعی (روابط اجتماعی-روابط خانوادگی-روابط با گروه دوستان-وقف-کاروتولید- مسئولیت پذیری- محیط زیست و...).
۳- ارزشهای حاکمیتی (اهداف نظام اسلامی- عدالت- رسیدگی به امور مردم- روابط متقابل مردم و مسئولان و...).
۴- زیارت(زیارت عارفانه- خاطرات سفر زیارتی- دلنوشته های زیارت - واگویه های زیارت-زیبایی ومعنویت حرم مطهر-شفاعت- نماز و نیایش و...).
آثار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پر مخاطب فرهنگی، هنری و رسانه ای باید همراه با هشتگ های #امام_رضا و #امام_رئوف باشند و محتواهای قابل پذیرش در این جشنواره شامل عکس نوشته، متن،گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن گرافیک است که بر اساس کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان و دیدگاه آنها و غنای محتوایی ارزیابی خواهند شد. همچنین آثار ارسالی باید علاوه بر انتشار در گروهها ،کانالها وصفحات شخصی مرتبط با شرکت کننده، در یکی از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنهای روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با هشتگ # امام_رضا و # امام_رئوف منتشر شده باشد.
گفتنی است برای برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف جوایز مادی و لوح های تقدیری در نظر گرفته خواهد شد و متقاضیان شرکت در این جشنواره تا اول بهمن فرصت دارند تا ثبت نام شان را تکمیل کنند.
/ س م